Cuci Mata Luuu...

GeNg AkU

Ahad, Mac 20

Kalau dah minat....

Assalamualaikomm..

Dah lama rasanya tak pegi mancing udang fresh..huhuhu. Minggu ni aku busy skit dgn urusan kerja dan urusan keluarga.. So,terpaksalah postpone jap bab ngail ni. 

Gambo2 yg korang tgok ni adalah hasil pancinganku pada 2 minggu yg lepas..masa tu aku mancing bersama dgn adik2ku dan si dia yg tersayang..erm..tak sangka aku, si dia ni minat jugak memancing. Kalau pompuan lain..adoiyaii..sibuk menyukat shopping complex. Apepun, salutelah dgn si dia..tak geli pun nak pegang cacing. Kuat semangat,orangnya..hehe..(semoga semangatnya akan terus kuat mengharungi suka duka bersamaku..amin)

Sungai Niah..sumber rezeki dan pencarianku sekeluarga..

Haa..fresh tau udang ni. Sedap dimakan coz rasanya manis..hasil tangkapan sendiri pulak tu.. Minggu tu kira rezeki murah la coz hasil pancing ktorg lebih banyak drp biasa.. Alhamdulillah.. Tak sabar rasanya nak pegi mancing lagi.. kali ni kalau boleh nak dapat 'datuk udang'..(AGANG...dlm BHS SARAWAK)..pulak. Udang galah yg besor yg ada sepit tu..perghh!
Udang freshh...udang freshhh!!

5 ulasan:

intan.maisarah berkata...

sambal tumis udang..

☆Lady Zahraa☆ berkata...

nyum..nyum..setuju ngan intan, plus dgn petai..perghh..x nampak telinga dah..sambal tumis udang petai..

Nor Suhaiza berkata...

udang idop kt sg ye?bkn kat laut????

silumankembarahati berkata...

Nor Suhaiza:..udang dilaut dan udang di sungai tak sama rupa dan rasa.. yg ni udang kt sungai.

labulabi berkata...

mcm pok aku ngail jak ya pok.hehehe.lmk dah x pegi niah eh.